Search This Blog


Thursday, 26 November 2015


Usaamaa Al-‘Absi Al-Waahidi, a/k/a “Abu Muhammad Al-Jawlaani”, the commander of Nusra/Alqaeda was in the Jabal Al-Turkmaan area when the ill-fated Su-24 was about to go in for the kill.

Let’s track the route of the Su-24 bomber which flew out of Humaymeem AB (a/k/a Baasil Al-Assad International Airport).  Based on Russian information supplied to the world press, the Su-24 and a Su-34 took off in tandem from the airbase and, with the latter flying cover, pulverized several areas of the Jabal Al-Turkmaan region which is a hotbed of pro-Erdoghaan rodents and Alqaeda sympathizers.  After the first sortie, the planes headed east over Idlib Province and made a turn back at the area of Turk Occupied Syria at Hatay just north of Boonsiyya.  The aircraft were accosted by 2 Lockheed-Martin F-16s armed with AIM 120 AMRAAM air-to-air missiles which were fired at the Sukhoi-24 and struck it on the tail destroying it completely.  THERE WERE NO RADIO SIGNALS FROM THE RAT ERDOGHANI TURKS.  NONE ONE SINGLE MESSAGE.  Instead, the appearance of the F-16s was more like an ambush to please the child-molesting Arabians who are baffled by the concatenation of failures and catastrophes which have plagued them for months.  I will reveal to you shortly why the Turks attacked this airplane.

The airplanes never crossed into Turkey based on information gleaned from Muscovite and Syrian sources.  In fact, Vladimir Putin asserted vigorously that the planes were 0.6 miles (1 km) inside Syrian territory flying at 19,685 feet (6,000m) above sea level when they were fired upon.  The aircraft which was struck began its fiery descent over the Jabal Al-Turkmaan region where the aircraft had just dropped one-half of its payload, 4 kms from the Turk border.

Lt. Col. Oleg Peshkov, the pilot, and Captain Konstantin Murakhitin, the navigator, were able to eject from the plane but came under heavy ground fire from the Turk-controlled savages on the ground who belonged to a terrorist group called “Al-Firqa Al-Saahiliyya Al-Uwlaa” whose leader had just been vaporized by an SAAF bomber a few minutes earlier.  The pilot was either hit by the ground fire as he parachuted down or was captured alive and then executed.  EVERY ACT PERPETRATED HERE BY THE TURKMEN SAVAGES WAS A VIOLATION OF THE GENEVA CONVENTION AND WAS AN UNDENIABLE WAR CRIME TYPICAL OF THE TURK RATS.  The navigator, however,  parachuted, luckily, down to an area controlled by the SAA which gave the pilot of the Hind helicopter a feeling of comfort as he took off to collect the doubtlessly disoriented Russian aviator.  But, that helicopter also came under fire from American-manufactured-and-supplied TOW anti-tank missiles.  The helicopter made it to safety while still on fire, but, a crewmember, a Russian marine was killed. The fate of the Russian navigator was more happy than that of his commander.   He is now safely in Latakia thanks to the Syrian AF.

Amazingly, or by some queer coincidence, 2 Turk news crews were on site to film the episode.  One group was from the Anadolou News Agency, an Erdoghan propaganda factory, and another from the Haberturk TV News system, another Erdoghan-worshiping lie-assembly line.

But the goodies have not yet been revealed.  Syrian Perspective has learned that Abu Muhammad Al-Jawlaani, the war criminal and leader of Alqaeda/Nusra, was in the Jabal Al-Turkmaan area at the time of the first sortie south of the Yayladaghi Refugee Camp which looks over the Furunluq Arboretum.  Al-Jawlaani was intercepted by the SAA-MI barking orders and demanding action from the Turks lest he find himself converted into so much bloody porridge.  The Turks, who are not known as skilled political thinkers,  thought this was the way to now bring in NATO and enforce a no-fly zone which would satisfy the Arabian cockroaches.  But NATO does not appear to have fallen for the “stratagem”.  While the NATO secretary declared his loyalty to Erdoghan on this issue, it was also clear that NATO detected a Turkish ulterior motive and has gone shy.  A peculiarly laugh-inducing statement was disseminated about how Turkey had the right to defend its air space; forgetting that Syria, too, has declared its air space inviolable in the face of constant American and allied trespasses.

I was also informed that Al-Jawlaani was all heated up because a large convoy of trucks carrying weapons from the refugee camp was going to be incinerated by the Russian bombers once the crews were alerted to it.  It may have been an issue of preserving an arsenal rather than worrying about the life of another miserable rat.

A four-fold still-photo view of the demolition of the Su-24 and its landing.

Putin is a man of few words.  When he does speak, however, he means what he says.  There will be dire consequences for this “stab in the back” by nations who sponsor terrorism.  As of today, we can confidently inform our readers that the two incidents which have bedeviled the Russians, to wit: the downing of the Russian passenger plane over the Sinai and this recent assault on both Russian and Syrian sovereignty are being studied with typical Slavic preciosity.  The Russian investigators for both incidents are looking carefully for the motive and the actual behind-the-scenes perpetrator.  There is a suspicion that the puppet masters here are the Saudi nincompoops who use their coffers (now much depleted) to engineer every kind of atrocity imaginable to the human mind.

See President Putin’s angry response while meeting with another terrorist supporter, King Abdullah II of Jordan. Watch Vlad’s right foot as that jackal from Jordan pontificates on the importance of fighting terrorism :


John Esq.sends this one about the money ISIS earns from stealing oil with Erdoghan’s help:
Nicholas Reardon sends this one about Turk violations of Greek air space:
Sharmine Narwani writes about something about which the West cares little:
Nicholas Reardon forwards this one about the damage to Russian-Turk relations:

CARTOON OF THE DAY: (From Francisco Monteiro):

Read more
River to Sea Uprooted Palestinian   
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of the Blog!

Wednesday, 25 November 2015

Russia-China Relations and the Downing of Russia’s Jet Fighter by Turkey

US-China Conducted A "Friendly" Military Exercise Less than A Week Before the Downing of Russia's Jet Fighter by Turkey

Global Research, November 25, 2015

The downing of a Russian jet fighter over Syria’s airspace was undertaken  by Turkey in consultation with Washington and Brussels. Turkey did not take this decision without getting the greenlight from the Pentagon. 

Is this an act of  revenge against Russia for bombing the US-sponsored Islamic State in Syria? 

The unspoken truth is that Russia is undermining US-NATO’s ground operations inside Syria. The latter are made up of  various Al Qaeda affiliated  formations which de facto constitute the foot-soldiers of the Western alliance. These ISIS and Al Nusrah rebel forces are in turn led by intelligence operatives and Western special forces, many of whom are deployed by private mercenary companies on contract to US-NATO.

The downing of Russia’s plane by Turkey is a clear act of provocation. What is its broader intent?

How will backlash at the diplomatic level? Is military escalation contemplated by Washington?

A covert war of stealth is currently unfolding which could evolve towards direct military confrontation between US-NATO and Russia.

The Role of China

From a strategic and military standpoint of view, Russia’s main ally is China, which until recently has been the object of military threats in the South China sea under Obama’s pivot to Asia.

What has been Beijing’s response to the downing of Russia’s aircraft by Turkey? What future role would China play in a scenario of military confrontation and escalation directed against the Russian Federation?

US-China Military Relations

In the course of the last few months, both the US and Britain have been playing a game of friendly diplomacy and economic cooperation with China’s president Xi Jinping.
Is the West attempting to Co-opt China? What bearing do these developments have on China and its strategic alliance with Russia?

According to US analysts, relations between the U.S. military and the People’s Liberation Army (PLA) are said to have “improved” in recent years “amid growing tensions between the United States and China” in the South China Sea.

The two countries have held frequent joint military exercises (theoretically limited to humanitarian assistance/disaster relief). In June 2015, a China-US army dialogue mechanism was signed with a view to “boosting army cooperation”
Central Military Commission Vice-Chairman Fan Changlong, who has just completed a visit to the US, urged Washington to reduce its military activities both in the air and in the waters of the South China Sea when meeting US government and military leaders.
Fan and US army Chief of Staff Raymond Odierno witnessed the signing of the dialogue mechanism at the National Defense University in Washington on June 15 2015.
This is the first cooperation document to be signed by the two armies in recent years.
Guan Youfei, director of the Foreign Affairs Office of the Ministry of National Defense, said afterward that the two armies could hold joint exercises on land next year.
Guan said the two sides discussed mutual trust mechanisms for reporting major military operations and the code of conduct on military encounters in the air and at sea, both signed last year. (China Daily, June 15, 2015, emphasis added)
In August 2015, China and Russia launched major war games entitled ‘Joint Sea 2015 II,’ described it as an “unprecedented show of military cooperation,” (See RT, August 30, 2015). The drills involved the deployment of “a total of 22 ships, 20 aircraft, 40 armored vehicles, and 500 marines from the two countries, including the Varyag missile cruiser, flagship of the Russian Pacific fleet; and the Shenyang destroyer, the Chinese flagship, participated in the active phase of the exercises”(RT, August 30, 2015)

US-China Joint Navy Exercise

The conduct of major China-Russia war games in late August did not foreclose China’s decision to the holding of military drills some three months later (November 16-21) with the United States. This time the US Navy Pacific Fleet and the People’s Liberation Army Navy (PLAN) conducted a “friendly” joint US-China military exercise off the coast of Shanghai in the East China Sea.

According to the U.S. Navy, the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer USS Stethem (DDG 63) arrived in Shanghai on the 16th of November with  a mission to promote “maritime cooperation and reinforce a positive naval relationship with the People’s Liberation Army Navy (PLAN) East Sea Fleet.” (The Diplomat, November 18, 2015)
While U.S. sailors stood at attention when entering the port, around 70 Chinese sailors held up a bilingual sign that said “Welcome US Navy Destroyer USS Stethem to Shanghai.”

This was a friendly military exercise coupled with social events. The scale was by no means comparable to that of the August Sino-Russian Joint Sea 2015 II held off the coast of Vladivostok in August. Nonetheless, in the course of this 5 days mission, the commander of the U.S. Pacific Fleet, Admiral Scott Swift held consultations with his Chinese counterpart  commander of the China’s East Sea Fleet, Admiral Su Zhiqian:
After the port visit, the USS Stethem will hold naval drills with the People’s Liberation Army Navy, including a joint rescue operation with Chinese warships near the estuary of the Yangtze River, as well as communications exercises involving the Code for Unplanned Encounters at Sea (CUES).
In a bitter irony, these joint exercises took place following the dispatch of “the USS Lassen, another Arleigh Burke-class destroyer, within 12 nautical miles of China’s man-made islands”. These US maneuvers in the South China Sea were considered by Beijing as an act of provocation instigated by the US Navy.

In turn, the US has mobilized a military alliance of  several Southeast Asian countries against the People’s Republic of China (PRC), not to mention the establishment of the US sponsored Republic of Korea Naval base on Jeju Island, which lies within proximity of China’s coastline. The naval base constitutes a threat to China (rather than to North Korea).
The November Sino-US military exercise in the East China Sea are part of a propaganda campaign which consists in tacitly instilling a pro-US perspective within the ranks of the People’s Liberation Army (PLA):

“This is our second visit to China in three months,” said Lt. Erika Betancourt, Stethem’s operations officer. “The strides we have made in our partnership and operational cooperation improve both our ability to conduct exercises and our interactions at sea.” US Navy News Service, November 23, 2015)
While the November joint military exercises were largely symbolic, the important question is:
Are they indicative of an “About Turn” in Sino-US military relations– i.e. a shift from overt threats under Obama’s “Pivot to Asia” towards “military cooperation” and “dialogue”.
Defense News (November 16, 2015) intimates that a redirection of US military strategy in relation to China is unfolding: “US, Chinese Navies Train Together Despite Tensions”. 
USS Stethem (image left)
The ship’s commanding officer, Harry Marsh, told reporters the visit was intended to “build mutual trust” between the two navies.
US sailors, he said, would learn about their counterparts’ “maritime experiences, so that when we operate at sea we can do it safely, and we understand what they are doing and what we do”.
The stopover comes shortly after the US sailed a warship near artificial islands being built by Beijing in the South China Sea.
Harris downplayed the friction [between the US and China]: “Countries may have some disagreements, yet our navies are able to operate safely at sea.“(Defense News) 
The Role of Military Alliances
Alliances are fundamental in the history of war. The First World war was in part the result of a destabilization and shift in military alliances.
Strategic alliances are often characterized by “cross-cutting coalitions” between opposing sides which in some cases lead to destabilizing the broader structure of military alliances.
Unquestionably, Washington’s intent is to establish a “cross-cutting” relationship with the People’s Republic of China with a view to eventually undermining and destabilizing China’s alliance with Russia.
US foreign policy in relation to China could be described as  a “threaten-cooperate” strategy. It’s an ambivalent relationship which involves a quid pro quo. “Pivot to Asia” versus “military cooperation”. It consists in “threatening” China with a view to forcing China to “cooperate” with the US.
Will China succumb to this diabolical agenda?
Is Washington attempting to rebuild its strategic relations with China with a view to eventually weakening and isolating Russia?
While the Chinese political leadership is divided, there is nonetheless a strong pro-American lobby in China both within the Shanghai business community, the media as well as among intellectuals in elite universities and the Beijing-based think tanks such as the  Chinese Academy of Social Sciences (CASS).
Sino-US cooperation in the military sphere inevitably has a bearing on Moscow’s strategic relationship with Beijing.

The US Navy held friendly military exercises with China’s PLA Navy  less than a week prior to a blatant act of military aggression against the Russian Federation, which is China’s closest ally.

In recent developments, Turkey has acknowledged in a letter addressed to U.N. Secretary-General Ban Ki-moon and the 15 members of the UNSC that “it had shot down on an unidentified plane that violated Turkish airspace and defended its right to do so”.
While China and Russia are the core members of the Shanghai Cooperation Organization (SCO), they have also developed important bilateral relations in military affairs.  For Moscow, the Sino-Russian military alliance is central to its ability to play a key “stabilizing role” in global politics.

The consolidated position of our countries is having a stabilizing effect on the international situation,”  according to Russia’s defense minister Sergei Shogu on an  official visit to Beijing in September.

“The Russian defense chief added that military cooperation remained the main basis of Russia and China’s strategic partnership” (emphasis added), following the conduct of  the biggest ever joint Sino-Russian naval drill in Russia’s Far East.  “By broadening their military cooperation, Russia and China will protect the security of their sovereign territories, the Russian defense chief said.” (RT,  September 2, 2015)
The question is how will China respond to an act of military aggression by a NATO member State directed against the Russian Federation?

We are at a dangerous crossroads: With regard to Turkey, any act of military reprisal by Russia (which at this stage seems unlikely) could potentially lead to military action by NATO against the Russian Federation, invoking the clause of “collective security” (article 5 of the Washington Treaty). Moreover, the aggressive action by Turkey could be followed by subsequent acts of aggression and/or provocation against Russia with a view to triggering (i.e. justifying) a process of military escalation.

What position will China take when the issue of Turkey’s downing of Russia’s war plane over Syria is brought to the UN Security Council?
The position taken by China could be decisive in preventing a process of military escalation.

Escalation would consist in an enlarged US-NATO-Israel led war against the broader Middle East-Central Asian region, extending from North Africa and the Eastern Mediterranean to China’s Xinjiang-Uighur Western frontier with Afghanistan and Pakistan. (see map below).
At the time of writing, no significant statement has as yet emanated from the Chinese government.

River to Sea Uprooted Palestinian   
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of the Blog!

Six Jewish Companies Control 96% of the World’s Media

The power of lies, deceptions and disinformation as Americans pay the price of collective stupidity.

“You know very well, and the stupid Americans know equally well, that we control their government, irrespective of who sits in the White House. You see, I know it and you know it that no American president can be in a position to challenge us even if we do the unthinkable. What can they (Americans) do to us? We control congress, we control the media, we control show biz, and we control everything in America. In America you can criticize God, but you can’t criticize Israel…”Israeli spokeswoman, Tzipora Menache

Facts of Jewish Media Control

The largest media conglomerate today is Walt Disney Company, whose chairman and CEO, Michael Eisner, is a Jew. The Disney Empire, headed by a man described by one media analyst as a “control freak”, includes several television production companies (Walt Disney Television, Touchstone Television, Buena Vista Television), its own cable network with 14 million subscribers, and two video production companies. As for feature films, the Walt Disney Picture Group, headed by Joe Roth (also a Jew), includes Touchstone Pictures, Hollywood Pictures, and Caravan Pictures. Disney also owns Miramax Films, run by the Weinstein brothers. When the Disney Company was run by the Gentile Disney family prior to its takeover by Eisner in 1984, it epitomized wholesome, family entertainment. While it still holds the rights to Snow White, under Eisner, the company has expanded into the production of graphic sex and violence. In addition, it has 225 affiliated stations in the United States and is part owner of several European TV companies. ABC’s cable subsidiary, ESPN, is headed by president and CEO Steven Bornstein, a Jew.

This corporation also has a controlling share of Lifetime Television and the Arts & Entertainment Network cable companies. ABC Radio Network owns eleven AM and ten FM stations, again in major cities such as New York, Washington, Los Angeles, and has over 3,400 affiliates. Although primarily a telecommunications company, Capital Cities/ABC earned over $1 billion in publishing in 1994. It owns seven daily newspapers, Fairchild Publications, Chilton Publications, and the Diversified Publishing Group. Time Warner, Inc, is the second of the international media leviathans.
The chairman of the board and CEO, Gerald Levin, is a Jew. Time Warner’s subsidiary HBO is the country’s largest pay-TV cable network. Warner Music is by far the world’s largest record company, with 50 labels, the biggest of which is Warner Brothers Records, headed by Danny Goldberg. Stuart Hersch is president of Warnervision, Warner Music’s video production unit. Goldberg and Hersch are Jews. Warner Music was an early promoter of “gangsta rap.” Through its involvement with Interscope Records, it helped popularize a genre whose graphic lyrics explicitly urge Blacks to commit acts of violence against Whites. In addition to cable and music, Time Warner is heavily involved in the production of feature films (Warner Brothers Studio) and publishing. Time Warner’s publishing division (editor-in-chief Norman Pearlstine, a Jew) is the largest magazine publisher in the country (Time, Sports Illustrated, People, Fortune).

When Ted Turner, a Gentile, made a bid to buy CBS in 1985, there was panic in media boardrooms across the nation. Turner made a fortune in advertising and then had built a successful cable-TV news network, CNN. Although Turner employed a number of Jews in key executive positions in CNN and had never taken public positions contrary to Jewish interests, he is a man with a large ego and a strong personality and was regarded by Chairman William Paley (real name Palinsky, a Jew) and the other Jews at CBS as uncontrollable: a loose cannon who might at some time in the future turn against them. Furthermore, Jewish newsman Daniel Schorr, who had worked for Turner, publicly charged that his former boss held a personal dislike for Jews.

To block Turner’s bid, CBS executives invited billionaire Jewish theater, hotel, insurance, and cigarette magnate Laurence Tisch to launch a “friendly” takeover of the company, and from 1986 till 1995 Tisch was the chairman and CEO of CBS, removing any threat of non-Jewish influence there. Subsequent efforts by Turner to acquire a major network have been obstructed by Levin’s Time Warner, which owns nearly 20 percent of CBS stock and has veto power over major deals. Viacom, Inc, headed by Sumner Redstone (born Murray Rothstein), a Jew, is the third largest megamedia corporation in the country, with revenues of over $10 billion a year. Viacom, which produces and distributes TV programs for the three largest networks, owns 12 television stations and 12 radio stations. It produces feature films through Paramount Pictures, headed by Jewess Sherry Lansing. Its publishing division includes Prentice Hall, Simon & Schuster, and Pocket Books.

It distributes videos through over 4,000 Blockbuster stores. Viacom’s chief claim to fame, however, is as the world’s largest provider of cable programming, through its Showtime, MTV, Nickelodeon, and other networks. Since 1989, MTV and Nickelodeon have acquired larger and larger shares of the younger television audience. With the top three, and by far the largest, media companies in the hand of Jews, it is difficult to believe that such an overwhelming degree of control came about without a deliberate, concerted effort on their part. What about the other big media companies? Number four on the list is Rupert Murdoch’s News Corporation, which owns Fox Television and 20th Century Fox Films.

Murdoch is a Gentile, but Peter Chermin, who heads Murdoch’s film studio and also oversees his TV production, is a Jew. Number five is the Japanese Sony Corporation, whose U.S. subsidiary, Sony Corporation of America, is run by Michael Schulhof, a Jew. Alan Levine, another Jew, heads the Sony Pictures division. Most of the television and movie production companies that are not owned by the largest corporations are also controlled by Jews. For example, New World Entertainment, proclaimed by one media analyst as “the premiere independent TV program producer in the United States,” is owned by Ronald Perelman, a Jew. The best known of the smaller media companies, Dreamworks SKG, is a strictly kosher affair.

Dream Works was formed in 1994 amid great media hype by recording industry mogul David Geffen, former Disney Pictures chairman Jeffrey Katzenberg, and film director Steven Spielberg, all three of whom are Jews. The company produces movies, animated films, television programs, and recorded music. Two other large production companies, MCA and Universal Pictures, are both owned by Seagram Company, Ltd. The president and CEO of Seagram, the liquor giant, is Edgar Bronfman Jr., who is also president of the World Jewish Congress. It is well known that Jews have controlled the production and distribution of films since the inception of the movie industry in the early decades of the 20th century.

This is still the case today. Films produced by just the five largest motion picture companies mentioned above-Disney, Warner Brothers, Sony, Paramount (Viacom), and Universal (Seagram)-accounted for 74 per cent of the total box-office receipts for the first eight months of 1995. The big three in television network broadcasting used to be ABC, CBS, and NBC.

With the consolidation of the media empires, these three are no longer independent entities. While they were independent, however, each was controlled by a Jew since its inception:

ABC by Leonard Goldenson, CBS first by William Paley and then by Lawrence Tisch, and NBC first by David Sarnoff and then by his son Robert. Over periods of several decades, these networks were staffed from top to bottom with Jews, and the essential Jewishness of network television did not change when the networks were absorbed by other corporations. The Jewish presence in television news remains particularly strong. As noted, ABC is part of Eisner’s Disney Company, and the executive producers of ABC’s news programs are all Jews: Victor Neufeld (20-20), Bob Reichbloom (Good Morning America), and Rick Kaplan (World News Tonight). CBS was recently purchased by Westinghouse Electric Corporation.

Nevertheless, the man appointed by Lawrence Tisch, Eric Ober, remains president of CBS News, and Ober is a Jew. At NBC, now owned by General Electric, NBC News president Andrew Lack is a Jew, as are executive producers Jeff Zucker (Today), Jeff Gralnick (NBC Nightly News), and Neal Shapiro (Dateline).

The Print Media After television news, daily newspapers are the most influential information medium in America. Sixty million of them are sold (and presumably read) each day. These millions are divided among some 1,500 different publications. One might conclude that the sheer number of different newspapers across America would provide a safeguard against Jewish control and distortion. However, this is not the case. There is less independence, less competition, and much less representation of our interests than a casual observer would think.

The days when most cities and even towns had several independently owned newspapers published by local people with close ties to the community are gone. Today, most “local” newspapers are owned by a rather small number of large companies controlled by executives who live and work hundreds or ever thousands of miles away. The fact is that only about 25 per cent of the country’s 1,500 papers are independently owned; the rest belong to multi-newspaper chains. Only a handful are large enough to maintain independent reporting staffs outside their own communities; the rest depend on these few for all of their national and international news. The Newhouse empire of Jewish brothers Samuel and Donald Newhouse provides an example of more than the lack of real competition among America’s daily newspapers: it also illustrates the insatiable appetite Jews have shown for all the organs of opinion control on which they could fasten their grip.

The Newhouses own 26 daily newspapers, including several large and important ones, such as the Cleveland Plain Dealer, the Newark Star-Ledger, and the New Orleans Times-Picayune; the nation’s largest trade book publishing conglomerate, Random House, with all its subsidiaries; Newhouse Broadcasting, consisting of 12 television broadcasting stations and 87 cable-TV systems, including some of the country’s largest cable networks; the Sunday supplement Parade, with a circulation of more than 22 million copies per week; some two dozen major magazines, including the New Yorker, Vogue, Madmoiselle, Glamour, Vanity Fair, Bride’s, Gentlemen’s Quarterly, Self, House & Garden, and all the other magazines of the wholly owned Conde Nast group.

This Jewish media empire was founded by the late Samuel Newhouse, an immigrant from Russia. The gobbling up of so many newspapers by the Newhouse family was in large degree made possible by the fact that newspapers are not supported by their subscribers, but by their advertisers. It is advertising revenue–not the small change collected from a newspaper’s readers–that largely pays the editor’s salary and yields the owner’s profit. Whenever the large advertisers in a city choose to favor one newspaper over another with their business, the favored newspaper will flourish while its competitor dies. Since the beginning of the 20th century, when Jewish mercantile power in America became a dominant economic force, there has been a steady rise in the number of American newspapers in Jewish hands, accompanied by a steady decline in the number of competing Gentile newspapers–primarily as a result of selective advertising policies by Jewish merchants. Furthermore, even those newspapers still under Gentile ownership and management are so thoroughly dependent upon Jewish advertising revenue that their editorial and news reporting policies are largely constrained by Jewish likes and dislikes. It holds true in the newspaper business as elsewhere that he who pays the piper calls the tune.

Three Jewish Newspapers

The suppression of competition and the establishment of local monopolies on the dissemination of news and opinion have characterized the rise of Jewish control over America’s newspapers. The resulting ability of the Jews to use the press as an unopposed instrument of Jewish policy could hardly be better illustrated than by the examples of the nation’s three most prestigious and influential newspapers: the New York Times, the Wall Street Journal, and the Washington Post. These three, dominating America’s financial and political capitals, are the newspapers which set the trends and the guidelines for nearly all the others. They are the ones which decide what is news and what isn’t, at the national and international levels. They originate the news; the others merely copy it, and all three newspapers are in Jewish hands. The New York Times was founded in 1851 by two Gentiles, Henry Raymond and George Jones. After their deaths, it was purchased in 1896 from Jones’s estate by a wealthy Jewish publisher, Adolph Ochs. His great-grandson, Arthur Ochs Sulzberger, Jr., is the paper’s current publisher and CEO. The executive editor is Max Frankel, and the managing editor is Joseph Lelyveld.

Both of the latter are also Jews. The Sulzberger family also owns, through the New York Times Co., 33 other newspapers, including the Boston Globe; twelve magazines, including McCall’s and Family Circle with circulations of more than 5 million each; seven radio and TV broadcasting stations; a cable-TV system; and three book publishing companies. The New York Times News Service transmits news stories, features, and photographs from the New York Times by wire to 506 other newspapers, news agencies, and magazines. Of similar national importance is the Washington Post, which, by establishing its “leaks” throughout government agencies in Washington, has an inside track on news involving the Federal government.

The Washington Post, like the New York Times, had a non-Jewish origin. It was established in 1877 by Stilson Hutchins, purchased from him in 1905 by John McLean, and later inherited by Edward McLean. In June 1933, however, at the height of the Great Depression, the newspaper was forced into bankruptcy. It was purchased at a bankruptcy auction by Eugene Meyer, a Jewish financier. The Washington Post is now run by Katherine Meyer Graham, Eugene Meyer’s daughter. She is the principal stockholder and the board chairman of the Washington Post Co.

In 1979, she appointed her son Donald publisher of the paper. He now also holds the posts of president and CEO of the Washington Post Co. The Washington Post Co. has a number of other media holdings in newspapers, television, and magazines, most notably the nation’s number-two weekly newsmagazine, Newsweek. The Wall Street Journal, which sells 1.8 million copies each weekday, is the nation’s largest-circulation daily newspaper. It is owned by Dow Jones & Company, Inc., a New York corporation which also publishes 24 other daily newspapers and the weekly financial tabloid Barron’s, among other things. The chairman and CEO of Dow Jones is Peter Kann, who is a Jew. Kann also holds the posts of chairman and publisher of the Wall Street Journal. Most of New York’s other major newspapers are in no better hands than the New York Times and the Wall Street Journal. The New York Daily News is owned by Jewish real-estate developer Mortimer B.
Zuckerman. The Village Voice is the personal property of Leonard Stern, the billionaire Jewish owner of the Hartz Mountain pet supply firm.

Other Mass Media

The story is pretty much the same for other media as it is for television, radio, and newspapers. Consider, for example, newsmagazines. There are only three of any note published in the United States: Time, Newsweek, and U.S. News and World Report. Time, with a weekly circulation of 4.1 million, is published by a susidiary of Time Warner Communications. The CEO of Time Warner Communications, as mentioned above, is Gerald Levin, a Jew. Newsweek, as mentioned above, is published by the Washington Post Company, under the Jewess Katherine Meyer Graham.

Its weekly circulation is 3.2 million. U.S. News & World Report, with a weekly circulation of 2.3 million, is owned and published by Mortimer Zuckerman, a Jew. Zuckerman also owns the Atlantic Monthly and New York’s tabloid newspaper, the Daily News, which is the sixth-largest paper in the country. Among the giant book-publishing conglomerates, the situation is also Jewish. Three of the six largest book publishers in the U.S., according to Publisher’s Weekly, are owned or controlled by Jews. The three are first-place Random House (with its many subsidiaries, including Crown Publishing Group), third-place Simon & Schuster, and sixth-place Time Warner Trade Group (including Warner Books and Little, Brown). Another publisher of special significance is Western Publishing. Although it ranks only 13th in size among all U.S. publishers, it ranks first among publishers of children’s books, with more than 50 percent of the market. Its chairman and CEO is Richard Snyder, a Jew, who just replaced Richard Bernstein, also a Jew.

The Effect of Jewish Control of the Media

These are the facts of Jewish media control in America. Anyone willing to spend several hours in a large library can verify their accuracy. I hope that these facts are disturbing to you, to say the least. Should any minority be allowed to wield such awesome power? Certainly, not and allowing a people with beliefs such as expressed in the Talmud, to determine what we get to read or watch in effect gives this small minority the power to mold our minds to suit their own Talmudic interests, interests which as we have demonstrated are diametrically opposed to the interests of our people. By permitting the Jews to control our news and entertainment media, we are doing more than merely giving them a decisive influence on our political system and virtual control of our government; we also are giving them control of the minds and souls of our children, whose attitudes and ideas are shaped more by Jewish television and Jewish films than by their parents, their schools, or any other influence.
Global Zionism and The New World Order:
The dangers of not addressing a key issue
Part 1

Part 2

Part 3

River to Sea Uprooted Palestinian   
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of the Blog!

Russia to Deploy S-400 Missiles in Syria, Accuses Turkey of Having Interests with ’ISIS’

Russian President Vladimir Putin said Wednesday that S-400 defense missile systems will be deployed to the Russian air base Hmeymim in Syria.

Russia to Deploy S-400 Missiles in Syria, Accuses Turkey of Having Interests with

The Russian president also said that current Turkish government is purposely leading the country toward so-called "Islamization".

"After what happened yesterday, we cannot rule out the possibility of other incidents. If it happens we will have to react to it somehow. Our citizens in Turkey may face danger, which is something the Foreign Ministry should address," Putin said.

Russia will treat the Su-24 incident very seriously and will utilize every instrument available to enforce security, Russia's President Vladimir Putin said.

This comes as Russian Defense Minister Sergei Shoigu revealed that his country is deploying S-400 Triumf .

"S-400s will be deployed to Hmeymim airbase in Syria," he said.

Shortly afterwards, the MoD announced three steps to be taken following the attack on the Russian Su-24 bomber, including providing aerial cover by fighter jets for every airstrike, boosting air defense by deploying guided missile cruisers off the Latakia coast, and suspending all military-to-military contacts with Turkey.

On the same level, Russian PM Dmitry Medvedev said: "Some Turkish officials have ‘direct financial interest' in the oil trade with the terrorist group "ISIS"."

According to him: ""Turkey's actions are de facto protection of "ISIS".."

"This is no surprise, considering the information we have about direct financial interest of some Turkish officials relating to the supply of oil products refined by plants controlled by "ISIS"," he explained.

Medvedev viewed the reckless and criminal actions of the Turkish authorities as they have caused a dangerous escalation of relations between Russia and NATO, which cannot be justified by any interest, including protection of state borders.

According to Medvedev, Russia is considering canceling several important projects with Turkey and barring Turkish companies from the Russian market. Russia has already recommended its citizens not to go Turkey citing terrorist threats, which have resulted in several tourist operators withdrawing tours to Turkey from the market.

Source: News Agencies, Edited by website team
25-11-2015 | 11:25

Related Videos 

Related Articles
River to Sea Uprooted Palestinian   
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of the Blog!

Russia Deploys Missile Cruiser off Syria Coast to Destroy Any Danger

Missile CruiserMoscow plans to suspend military cooperation with Ankara after the downing of a Russian bomber by Turkish air forces, Russian General Staff representatives said on Tuesday.
“Further measures to beef up Russian air base security in Syria will also be taken.”
Sergey Rudskoy, a top official with the Russian General Staff, condemned the attack on the Russian bomber in Syrian airspace by a Turkish fighter jet as “a severe violation of international law”. He stressed that the Su-24 was downed over the Syrian territory. The crash site was four kilometers away from the Turkish border, he said.
Rudskoy said the Russian warplane did not violate Turkish airspace. Additionally, according to the Hmeymim airfield radar, it was the Turkish fighter jet that actually entered Syrian airspace as it attacked the Russian bomber.
The Turkish fighter jet made no attempts to contact Russian pilots before attacking the bomber, Rudskoy added.
“We assume the strike was carried out with a close range missile with an infra-red seeker,” Rudskoy said. “The Turkish jet made no attempts to communicate or establish visual contact with our crew that our equipment would have registered. The Su-24 was hit by a missile over Syria’s territory.”
Russia now plans to implement new measures aimed at strengthening the security of the country’s air base in Syria and in particular to bolster air defense.
Russian guided missile cruiser Moskva, equipped with the ‘Fort’ air defense system, similar to the S-300, will be deployed off Latakia province’s coast.
“We warn that every target posing a potential threat will be destroyed,” lieutenant general Sergey Rudskoy said during the briefing.
“All military contacts with Turkey will be suspended,” he added.
Source: Agencies
24-11-2015 – 21:15 Last updated 24-11-2015 – 21:15
Related Videos
Related Articles

River to Sea Uprooted Palestinian   
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of the Blog!