Monday 3 December 2012

Palestinians: Raise your heads high, "Now we have a state "

Abbas: Raise Your Heads up High, You Are Palestinians

Palestinian President Mahmoud Abbas celebrating political victory in Ramallah
 
"Now we have a state "

Thus the clown Abbas addressed thousands of Palestinians who gathered to meet him after his return from the United Nations after the historic decision to recognize the Palestine state is a member of an observer.

On hearing Abbas's words I remembered Nizar Qabbani, Mohammad Abdulwahab and Umm Kulthum in the sixties (1968), and their great song:
 
Now I have a gun
To Palestine take me with you
To the sad hills
......
Twenty years, looking for land and identity
Looking for my house there
Surrounded by wire
Looking for my childhood
Beloved friends
My books
My pictures
For every warm corner
For every vase
 
To Palestine Take me with you guys
I want to live or die as men



Now I have a gun
Say to those who ask about the cause
May gun became the case

Now I have a gun
......
I'm with the rebels
I am from the rebels
 
The day I carried a gun

Palestine became meters away

O ye rebels

In Jerusalem
In Hebron
Bisan
In the Jordan Valley
In Bethlehem
Wherever you are, O rebels

Move forward
 
To Palestine there is one way

Passing through the barrel of the gun
 

 
In his "Song" in Ramallah Abbas replaced the GUN with the STATE and Brayed: "Now I have a state "
 
Mishall has a gun, an Irani gun: To Sham (Damascus) take me with you
 
Now read the following Fatah poem, I found accidently at a fatah site:
 

أصبح عندي الآن بندقية

نافزعلوان

 
أصبح عندي الآن بندقية
 ورتبة وبزة عسكرية
 
ورغم ذلك لم أحرر شبراً من الأراضي الفلسطينية.
 
عشرون عاماً وأنا أحارب علي الأراضي اللبنانية
 ولما إلي فلسطين أخذوني معهم
قتلت إخواني وأعمامي و قتلت أخوالي في المعية.
 
بطولاتي علي الأراضي اللبنانية ينكرها علي أبناء الأراضي الفلسطينية
لا إحترام لي عندهم ولا يردون علي التحية.
 
أتيت لأحكمهم بإسلوب وطريقة حرب الشوارع التي أتقنتها علي الأراضي اللبنانية
وأعلمهم كيف أضرب أكبر تعظيم سلام عندما تمر علي رقبتي مجندة إسرائيلية.

 أصبح عندي الآن بندقية ..

أصبح عندي الآن بندقية
أطلقها علي العصافير والأرانب البلدية
وأمام الجيبات الإسرائيلية تصمت لدينا كل بندقية.
 
عندي رئيس لا يملك صلاحيات رئيس بلدية
في دولة غربية أو حتي عربية
مغلوب علي أمره معدوم الشخصية
يصدر قراراً في الصباح ويعود عنه عند العشية
له وزارة بالطراطير محشية
تقبض أموال العالم لإيداعها
في حسابات الرئيس في البنوك السويسرية.
 
نتفاوض مع حركة حماس حول طبخة
نطعمها للفلسطينيين نصف ( نية )
ولجنة حصار جديدة لقتل الشعب الفلسطيني
يشرف عليها الرئيس مع أسماعيل هنية.

أصبح عندي الآن بندقية ..
 
أصبح عندي الآن بندقية
وسأستبدل الطاقية الفلسطينية باليامكا الإسرائيلية
حتي القرآن سأقرأه بالعبرية.
حلمي هو أن أحمل الهوية الإسرائيلية
وياحبذا لو بالجملة يمنحوني الجنسية الإسرائيلية
لأتمكن من السفر والتنقل بحرية بين كل الدول العربية.
ضموني إلي دولة إسرائيل القوية
فلقد سأمت ضعف الجبهة الفلسطينية
لن أقبل بعد اليوم لا وصاية عربية ولا وصاية أردنية ولا حتي وصاية مصرية.
 
أصبح عندي الآن بندقية ..

أصبح عندي الآن بندقية
مستعدة للإنظمام لأي فريق يدفع ( الماهية )
المهم أن أقبض وأتسوق لأطفالي بعض الطعام
وتفرح بفستان جديد زوجتي الثانية المصرية (بهية).
 
كنت في لبنان أغرف من دولارات الدول العربية
 أما اليوم فأنا محاصر لا تصلني دولارات  
ولا ريالات سعودية
ولا حتي يمنية.
أوشكت أن أعلق يافطة تقول ( للبيع ) علي هذه البندقية
وكل ما أخشاه أن يشتريها أصحاب الدولارات الإيرانية القطرية.

أصبح عندي الآن بندقية ..

في قطاع غزة أصبح عندي الآن بندقية
  تحت قيادة اخوانية مصرية
 ستشرف علي معابر قوات الإتفاق القادم بين محمود عباس وإسماعيل هنية.
وسيدفع الفلسطيني الرسوم مرة عند قوات عباس
ومرة ثانية عند قوات هنية
ومرة ثالثة عند قوات الأمن المصرية.
سنقوم بخلط القوات الأمنية
 
وسنسجن من الفلسطينيين ما يحلوا لنا في قطاع غزة وفي الضفة الغربية
وسنعلنها حرباً ثالثة أهلية
بيننا وبين قوات الجبهة الشعبية
----------------
 

FLASHBACK

ناصر زعيم الامة العربية 
 

 
  
 
فدائي

_________________



River to Sea Uprooted Palestinian
The views expressed in this article are the sole responsibility of the author and do not necessarily reflect those of this Blog!

No comments: